Search
Close this search box.
فواید و اثرات درمانی هیپنوتیزم 

93 نکته و آمار کلیدی درباره هیپنوتیزم و فواید و اثرات درمانی هیپنوتیزم برای سال 2024

 فواید و اثرات درمانی هیپنوتیزم 

در اینجا لیست کامل و به روز مهم ترین آمار مربوط به هیپنوتیزم، فواید هیپنوتیزم و اثرات درمانی هیپنوتیزم را که پس از بررسی بیش از 65 منبع گردآوری کرده ام آورده شده است.

در این مقاله، آمار تایید شده در موارد زیر را خواهید یافت:

  • گذشته، حال و آینده هیپنوتیزم
  •  اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش وزن و اعتیاد
  •  اثرات درمانی هیپنوتیزم بر درد و استرس
  •  اثرات درمانی هیپنوتیزم در اختلالات سلامتی
  •  اثرات درمانی هیپنوتیزم بر مسائل رفتاری

و کلی موارد  دیگر.

بیایید شروع کنیم

1. فصل اول

گذشته حال و آینده هیپنوتیزم 

بیایید با تاریخچه هیپنوتیزم و تأثیر آن بر مردم شروع کنیم. من این آمار را با تحقیق در مقالات، گزارش ها، مطالعات و نظرسنجی های مختلف بدست آورده ام.

  1. پیدایش هیپنوتیزم را می توان به فرانک مسمر (پزشک) در قرن هجدهم منتسب کرد. او برای درمان بیماران از هیپنوتیزم استفاده می کرد. این روش به نام او “مزمریسم” نامگذاری شد و بعدها توسط پزشکان مورد استفاده قرار گرفت.
  2. بین 10 تا 15 درصد افراد به هیپنوتیزم بسیار واکنش نشان می دهند (منبع).
  3. تقریباً هیپنوتیزم کردن 10٪ از بزرگسالان دشوار است (به علت ترس و مقاومتی که در برابر هیپنوتیزم دارند که با مشاوره صحیح قابل برطرف شدن است)(منبع)
  4.  تقریباً 90٪ از مردم گزارش می دهند که در حالت هیپنوتیزم از هر اتفاقی که می افتد آگاه هستند.
  5. تحقیقات بالینی هیپنوتیزم درمانی را سریعترین و کوتاه ترین شکل درمان می دانند. میانگین تعداد جلسات مورد نیاز برای هر گونه اثر/تغییر در حدود 4 تا 6 جلسه است.
  6. بین سال‌های 2018 تا 2028، انتظار می‌رود این شغل 14 درصد رشد کند و 26100 فرصت شغلی در سراسر ایالات متحده ایجاد کند( منبع)

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش وزن
تحقیقات علمی مختلف اثرات درمانی قابل توجه هیپنوتیزم بر کاهش وزن را تایید می کنند. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم کاهش وزن را دانلود نمایید.

2. فصل دو

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش وزن و اعتیاد

در اینجا آماری در مورد کاهش وزن و اعتیاد (از جمله مواد مخدر، سیگار، کوکائین، الکل و غیره) وجود دارد. هیپنوتیزم درمانی طیف گسترده ای از کاربردها در زمینه های مختلف دارد.

  1. در رابطه با کاهش وزن، تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با افرادی که تحت درمان شناختی-رفتاری (CBT) قرار می گیرند، افرادی که تحت درمان رفتاری شناختی همراه با هیپنوتیزم قرار می گیرند، به طور قابل توجهی وزن کم می کنند. پس از چهار تا شش ماه، افرادی که تحت هیپنوتیزم + CBT قرار گرفتند بیش از 20 پوند وزن کم کردند، در حالی که آنهایی که فقط CBT انجام دادند حدود نیمی از این مقدار را از دست دادند. گروه هیپنوتیزم همچنین کاهش وزن را در طول یک دوره پیگیری 18 ماهه حفظ کردند، در حالی که گروه فقط CBT تمایل به بازیابی مجدد وزن داشتند.
  2. بررسی اثرات درمانی هیپنوتیزم در کاهش وزن برای 60 زن که حداقل 20 درصد اضافه وزن داشتند. درمان شامل هیپنوتیزم گروهی با استعاره هایی برای تقویت نفس (ایگو)، تصمیم گیری و انگیزه، کاوش ایدئوموتور در هیپنوتیزم فردی، و هیپنوتیزم گروهی با تلقینات نگهدارنده بود. هیپنوتیزم موثرتر از گروه کنترل بود: در طی فرایند پیگیری مشخص شد که گروه هیپنوتیزم به طور متوسط ​​17 پوند (7.7 کیلوگرم)  از دست دادند در مقابل گروه کنترل به طور میانگین فقط  0.5 پوند (0.227 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند (منبع) .
  3. 109  نفر یک درمان رفتاری برای مدیریت وزن را با یا بدون اضافه کردن هیپنوتیزم تکمیل کردند. در پایان برنامه 9 هفته ای، هر دو مداخله منجر به کاهش وزن قابل توجهی شد. در پیگیری‌های 8 ماهه و 2 ساله، مشخص شد که افراد هیپنوتیزم شده به کاهش وزن قابل توجه ادامه دادند، در حالی که آن‌هایی که فقط در گروه درمان رفتاری بودند، تغییر کمی نشان دادند(منبع) .
  4. بررسی 6 مطالعه منتشر شده در شماره سپتامبر 2005 مجله بین المللی چاقی، اسناد قانع کننده ای از توانایی هیپنوتیزم برای کمک به کاهش وزن یافت . سایر مطالعات کوچک نشان می دهد که شرکت کنندگانی که تحت هیپنوتیزم درمانی قرار می گیرند می توانند بین 12 تا 15 پوند (5.4 تا 6.8 کیلوگرم) وزن کم کنند .
  5. افراد هیپنوتیزم شده بیش از 90 درصد سایر افراد وزن کم کردند و آن کاهش وزن را حفظ کردند.
  6. کسانی که هیپنوتیزم را دریافت کردند، بیش از 90 درصد از کسانی که هیپنوتیزم را دریافت نکردند، وزن کم کردند و دو سال پس از پایان درمان، کاهش وزن خود را همچنان حفظ کردند.(منبع)
  7. همه به یک اندازه از هیپنوتیزم سود نمی برند. حدود 20٪ از مردم به آن پاسخ “بزرگ” نشان می دهند، در حالی که همین درصد از مردم پاسخ چندان مناسبی نمی دهند. 50 تا 60 درصد باقیمانده افراد در جایی بین این دو قرار می گیرند. ( منبع )
  8. بر اساس مطالعات تحقیقاتی، هیپنوتیزم با تعداد جلسات کمتری نسبت به رفتار درمانی و روان درمانی، 93 درصد موفقیت دارد. این امر محققان را به این باور رساند که برای تغییر عادات، الگوهای فکری و رفتار واقعی، هیپنوتیزم نه تنها مؤثرترین روش است، بلکه نسبت به سایر اشکال درمانی به زمان/جلسات کمتری نیاز دارد. (Alfred A. Barrios/1970).»( منبع)
  9. گروه هیپنوتیزم درمانی به سمت بهبود بیشتر در نمرات کیفیت زندگی OAB-q در مقایسه با گروه رفتاردرمانی (67% در مقابل 42% بهبود) گرایش داشتند، اگرچه این از نظر آماری معنی دار (07/0 = P) نبود( منبع)

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر ترک اعتیاد به الکل
هیپنوتیزم اثرات درمانی قابل توجه بر ترک اعتیاد به الکل دارد. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم ترک اعتیاد به الکل را دانلود نمایید.

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر اعتیاد به مواد مخدر

  1. یک مطالعه باز و غیر کنترل شده نشان داد که میزان 62٪  پرهیز از مواد در طی یک سال پیگیری وجود دارد. ( منبع)
  2. درمان اعتیاد به تریاک: میزان عود در گروه هیپنوتیزم درمانی 40% در مقایسه با گروه کنترل 73% بود، برای شرکت کنندگان در گروه هیپنوتیزم درمانی که علائم را قبل از هیپنوتیزم گزارش کردند، مزایای آن شامل بهبود بی خوابی، 88٪ بی قراری، 80%; درد، 60%؛ و اختلالات خودمختار، 33% بود  ( منبع).

 

با هیپنوتیزم بر اعتیاد به اینترنت غلبه کنیم
با هیپنوتیزم بر اعتیاد به اینترنت غلبه کنیم. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم ترک اعتیاد به اینترنت را دانلود نمایید.

 

سیگار کشیدن و اثرات درمانی هیپنوتیزم در ترک سیگار

  1. با هیپنوتیزم 87٪ افراد از مصرف تنباکو پرهیز کردند.
    یک مطالعه میدانی بر روی 93 مرد و 93 زن بیمار سرپایی CMHC(شرکت مهاجرت و مسکن کانادا)، تسهیل ترک سیگار را با استفاده از هیپنوتیزم نشان داد. در پیگیری 3 ماهه، 86 درصد از مردان و 87 درصد از زنان، پرهیز مداوم از مصرف دخانیات با استفاده از هیپنوتیزم را گزارش کردند .
  2. بر اساس بزرگترین مقایسه علمی روش های ترک این عادت، هیپنوتیزم موثرترین راه برای ترک سیگار است. نتایج بیش از 600 مطالعه فردی، شامل بیش از 72000 نفر از آمریکا و اروپا، مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت. یافته ها بیان می کند که به طور متوسط، هیپنوتیزم بیش از سه برابر روش های جایگزین نیکوتین و 15 برابر موثرتر از تلاش برای ترک سیگار به تنهایی است .
  3. مطالعه روی 71 سیگاری نشان داد که پس از دو سال پیگیری، احتمال ترک سیگار با هیپنوتیزم دو برابر بیشتر از افرادی بود که به تنهایی سیگار را ترک کردند .
  4. 81 درصد افراد گزارش کردند که بعد از هیپنوتیزم سیگار را ترک کرده اند.
  5. 30  فرد سیگاری ثبت نام شده در HMO توسط پزشک اصلی خود برای درمان ارجاع شدند. بیست و یک بیمار پس از مشاوره اولیه برگشتند و هیپنوتیزم را برای ترک سیگار دریافت کردند. در پایان درمان، 81 درصد از این بیماران گزارش دادند که سیگار را ترک کرده‌اند و 48 درصد نیز در 12 ماه پس از درمان، از مصرف سیگار خودداری کرده‌اند .
  6. 90.6درصد میزان موفقیت برای ترک سیگار با استفاده از هیپنوتیزم.
  7. از 43 بیمار متوالی که تحت این پروتکل درمانی قرار گرفتند، 39 نفر گزارش کردند که در پیگیری (6 ماه تا 3 سال پس از درمان) از مصرف دخانیات خودداری کردند. این نشان دهنده 90.6٪ میزان موفقیت با استفاده از هیپنوتیزم است.( منبع)
  8. هیپنوتیزم 77 درصد موفقیت در ترک اعتیاد به مواد مخدر را نشان می دهد.
  9. این درمان در طول 7 سال گذشته برای 18 مراجعه کننده مورد استفاده قرار گرفته و میزان موفقیت 77 درصد را برای حداقل یک سال پیگیری نشان داده است. 15 نفر به دلیل اعتیاد به الکل یا سوء مصرف الکل، 2 مراجعه کننده به دلیل اعتیاد به کوکائین و 1 مشتری اعتیاد به ماری جوانا داشتند.( منبع)

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم در ترک سیگار
اثرات درمانی هیپنوتیزم در ترک سیگار کاملا اثبات شده است.هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم ترک سیگار را دانلود نمایید.

 

اعتیاد به کوکائین و اثرات درمانی هیپنوتیزم بر آن

  1. هیپنوتیزم با موفقیت برای غلبه بر اعتیاد به پنج گرم (به ارزش500 دلار)  کوکائین در روز مورد استفاده قرار گرفت. سوژه یک زن بیست و چند ساله بود. پس از حدود 8 ماه اعتیاد، او تصمیم گرفت از هیپنوتیزم برای غلبه بر اعتیاد خود استفاده کند. در طول 4 ماه بعد، او روزی سه بار از هیپنوتیزم استفاده می کرد و در پایان این مدت اعتیادش ترک شد و در 9 سال گذشته عاری از مواد مخدر بوده است. هیپنوتیزم تنها مداخله بود و هیچ شبکه پشتیبانی از هر نوع در دسترس نبود.( منبع)
  2. هیپنوتیزم تفاوت های قابل توجهی در تمام معیارها ایجاد کرد. گروه آزمایشی دریافت کننده هیپنوتیزم به طور قابل توجهی ناراحتی کمتر و مصرف کمتر مواد مخدر و مقدار قابل توجهی ترک را نشان دادند. در پی‌گیری شش ماهه، 94 درصد از آزمودنی‌های گروه آزمایش که به ترک اعتیاد رسیده بودند، عاری از مواد مخدر باقی ماندند .

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر سندرم روده تحریک پذیر IBS

  1. هیپنوتیزم درمانی به اندازه مداخله تغذیه ای برای کاهش علائم گوارشی تأثیر داشت. در هر دو گروه درمان،در 70% بیماران کیفیت زندگی و طیف وسیعی از علائم فردی IBS مانند نفخ، اسهال، یبوست، گرفتگی عضلات و درد شکم بهبود یافت .
  2. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال عملکردی بسیار شایع در سیستم گوارشی (GI) است. تصور می شود که IBS به دلیل تغییرات در نحوه عملکرد روده باشد، اما با هیچ تغییر ساختاری قابل مشاهده در روده همراه نیست. تا 15 درصد از بزرگسالان از IBS و علائم مرتبط با آن رنج می برند .
  3. هیپنوتیزم درمانی یکی از موفق ترین روش های درمانی است که 80+٪ درصد موفقیت را برای درد و اتساع شکم ارایه می دهد. همچنین هیپنوتیزم اغلب منجر به کمک به مشکلات دیگری مانند میگرن و سردردهای تنشی می شود (منبع).

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر سندرم روده تحریک پذیر IBS
اثرات درمانی هیپنوتیزم بر سندرم روده تحریک پذیر IBS در تحقیقات مختلف تایید شده است

 

آزمایش تصادفی کنترل شده

  1. رابرتز و همکاران (2006) یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده از هیپنوتیزم درمانی مبتنی بر روده برای IBS انجام دادند. بر خلاف بسیاری از مطالعات دیگر که بیماران را از مراقبت های ثانویه (تخصصی) گرفته اند، این مطالعه بیماران را از مراقبت های اولیه گرفته است، جایی که اکثر موارد IBS دیده می شود. بیماران یا مراقبت استاندارد یا مراقبت استاندارد + هیپنوتیزم را دریافت کردند. پس از 3 ماه، در پایان درمان، بیماران گروه مداخله از نظر اندازه گیری درد و اسهال بیشتر از گروه کنترل بهبود یافتند.
  2. در سال 1984، 15 بیمار به طور تصادفی به هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی به همراه قرص های دارونما اختصاص داده شد. همه بیماران در ابتدای مطالعه علائم شدید بدون پاسخ داشتند. گروه هیپنوتیزم بهبود بیشتری در بهزیستی و فعالیت روده نشان داد و در طی سه ماه پیگیری هیچ عودی نشان نداد.( منبع)
  3. پالسون و همکاران (2006) بیمارانی را که یک برنامه هیپنوتیزم درمانی در خانه دریافت کرده بودند با بیمارانی که مراقبت های پزشکی استاندارد دریافت کردند، مقایسه کردند. تا سه ماهگی 53 درصد از گروه هیپنوتیزم در مقایسه با 26 درصد از گروه کنترل بهبود یافته بودند .
  4. Houghton و همکاران25 (1996)   بیمار IBS را که هیپنوتیزم کرده بودند با 25 بیمار تحت درمان با روش های دیگر مقایسه کردند و مزایای بیشتری را در گروه هیپنوتیزم نشان دادند.( منبع)

3. فصل سوم

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر درد و استرس

آیا می دانستید که می توان از هیپنوتیزم برای مقابله با درد و استرس استفاده کرد؟ بیایید به آمار هیپنوتیزم مورد استفاده در زمینه های بهبودی، جراحی، استرس، آرامش و حتی نارساخوانی نگاه کنیم.

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش درد

  1. داوطلبان هیپنوتیزم شده تا 50 درصد توانایی بیشتری در کنترل محرک های دردناک دارند (فایمونویل و همکاران، 2006). اسکن‌ها نشان می‌دهند که هیپنوتیزم می‌تواند فعالیت در قشر کمربندی قدامی مغز را کاهش دهد، محرک‌های حسی را به پاسخ‌های احساسی و رفتاری پیوند دهد و سیگنال‌های درد را خاموش کند .
  2. در مطالعه ای بر روی کودکان مبتلا به سرطان، هیپنوتیزم در کاهش درد و ناراحتی مرتبط با مداخلات پزشکی ناخوشایند مکرر موثر بود. ( منبع)
  3. این آمار نظر فرانسوی‌ها را در مورد هیپنوتیزم به عنوان روش درمانی جایگزین در سال 2019 نشان می‌دهد. طبق نظرسنجی، 56 درصد از پاسخ‌دهندگان تصویر بسیار خوب یا نسبتا خوبی از هیپنوتیزم داشتند. 24 درصد از پاسخ دهندگان در مورد این عمل اطلاعات کافی برای قضاوت نداشتند.( منبع).

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر ترمیم شکستگی استخوان
هیپنوتیزم در ترمیم شکستگی استخوان تاثیر بسزایی دارد

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر ترمیم شکستگی استخوان

  1. 2 مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که اثرات درمانی هیپنوتیزم به طور قابل توجهی زمان لازم برای بهبود را کاهش می دهد.
    مطالعه اول: 6 هفته پس از شکستگی مچ پا، افرادی که در گروه هیپنوتیزم بودند معادل 8 هفته و نیم بهبودی را نشان دادند.
    مطالعه دوم: 3 گروه از افراد پس از جراحی کوچک کردن سینه مورد مطالعه قرار گرفتند. گروه هیپنوتیزم به طور قابل توجهی سریعتر از گروه توجه حمایتی و گروه کنترل بهبود یافت .
  2.   بر اساس مقاله ای در روزنامه دانشگاه هاروارد، هیپنوتیزم به درمان کمک می کند، توسط ویلیام جی کرومی، کارول گیناندز و دانیل روزنتال، استاد رادیولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد، گزارشی را در مورد مطالعه خود در مورد هیپنوتیزم برای تسریع ترمیم شکستگی استخوان ها منتشر کردند. نتیجه مربوط به یک مچ پای دردناک بود. آنهایی که هیپنوتیزم شده بودند سریعتر از کسانی که هیپنوتیزم نشده بودند بهبود یافتند. شش هفته پس از شکستگی، افرادی که در گروه هیپنوتیزم بودند، معادل هشت هفته و نیم بهبودی نشان دادند.( منبع )
  3. نتایج نشان داد که در هفته نهم آزمایش برای گروه هیپنوتیزم بهبودی سریع‌تری داشت. اشعه ایکس تفاوت قابل توجهی را در لبه شکستگی در هفته 6 آزمایش نشان داد. ( منبع)

 

هیپنوتیزم باعث کاهش درد و تسریع بهبودی پس از جراحی می شود
هیپنوتیزم باعث کاهش تر از جراحی،کاهش درد و تسریع بهبودی پس از جراحی می شود

 

هیپنوتیزم باعث کاهش درد و تسریع بهبودی پس از جراحی می شود

  1. از سال 1992، ما از اثرات درمانی هیپنوتیزم به طور معمول در بیش از 1400 بیمار تحت عمل جراحی استفاده کرده ایم. ما دریافتیم که هیپنوتیزم مورد استفاده با بیماران به عنوان مکمل آرامبخش آگاهانه و بی حسی موضعی با بهبود راحتی بیمار حین عمل و با کاهش اضطراب، درد، نیازهای حین عمل برای داروهای ضد اضطراب و ضد درد، شرایط بهینه جراحی و بهبود سریعتر بیمار همراه است. ما تجربه بالینی و تحقیقات بنیادی خود را گزارش کردیم. ( منبع )
  2.  کاهش قابل توجهی از درد و دیسفوری پس از هیپنوتیزم در مطالعه ای بر روی 19 بیمار مبتلا به انواع اختلالات اسکلتی عضلانی مشاهده شد( منبع).

 

با هیپنوتیزم ترس از جراحی را رها کنید
با هیپنوتیزم دیگر از جراحی نمی ترسید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم رهایی از ترس از جراحی را دانلود نمایید.

 

افزایش عزت نفس و آرامش، کاهش تکانشگری و خشم

  1. در یک مطالعه تحقیقاتی بر روی خود هیپنوتیزمی برای آموزش پیشگیری از عود با مصرف کنندگان مزمن مواد مخدر/الکل. شرکت‌کنندگان 261 کهنه سرباز بودند که در برنامه‌های درمان توانبخشی خانگی سوء مصرف مواد (SARRTPs) بستری شدند. افرادی که از خودهیپنوتیزم مکرر «حداقل 3 تا 5 بار در هفته» در پیگیری 7 هفته ای استفاده کردند، بالاترین سطح عزت نفس و آرامش و کمترین خشم/تکانشگری را در مقایسه با گروه های تمرین حداقل و افراد کنترل گزارش کردند. ) منبع(
  2. هیپنوتیزم درمانی ایمن و موثر است و یک روش درمانی اثبات شده علمی برای بهبود سلامت و تندرستی شماست.
  3. یک مطالعه روان درمانی منتشر شده در مجله سلامت آمریکا، میزان بهبودی زیر را نشان داد :

 

میانگین موفقیت هیپنوتیزم درمانی پس از میانگین 6 جلسه 93 درصد بود
موفقیت هیپنوتیزم درمانی پس از میانگین 6 جلسه 93 درصد بود

درمان نارساخوانی در کودکان با هیپنوتیزم

  1. در مطالعه ای در مورد نارساخوانی، کرازیلنک و هال نشان دادند که هیپنوتیزم مستقیم می تواند به بیش از 75 درصد از کودکان نارساخوان کمک کند. پس از هیپنوتیزم درمانی که شامل تلقیناتی برای بهبود عملکرد و تلفظ بود، تشخیص کلمات به صورت خودکار و سریع‌تر شد. نتایج در این مطالعه به خوبی یا کمی بهتر از نتایج گزارش شده توسط اصلاح‌کننده‌های رفتار خاص بود.( منبع )

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش استرس
هیپنوتیزم اثرات درمانی قابل قبولی بر کاهش استرس دارد. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم کاهش استرس را دانلود نمایید.

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش استرس

  1. در یک مطالعه تحقیقاتی شامل بیش از 100 بیمار که از شرایط مرتبط با استرس رنج می‌برند، مشخص شد که 75 درصد احساس کردند علائمشان پس از 12 هفته تمرین خودهیپنوتیزم بهبود می‌یابد، در عرض یک سال، 72 درصد از گروه، بهبود کامل علائم خود را از طریق خود هیپنوتیزم گزارش کردند( منبع )

 

آرامش و شل شدن

  1. مطالعه ای روی 20 نفر، استفاده از خودهیپنوتیزم و آرامش درمانی را در مدیریت اضطراب طی 28 روز مقایسه کرد. نشان داده شد که هر دو گروه به کاهش قابل توجهی در علائم روانی و جسمی اضطراب دست یافته اند . با این حال، گروه خودهیپنوتیزم اعتماد بیشتری نسبت به اثرات مثبت درمان، انتظار موفقیت بالاتر و درجات بیشتری از بهبود شناختی و جسمی نشان دادند.( منبع )

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم موجب دستیابی به قدرت و آرامش درون می شود
هیپنوتیزم موجب دستیابی به قدرت و آرامش درون می شود. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم دستیابی به قدرت و آرامش درون را دانلود نمایید.

4. فصل چهارم

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر مسائل مربوط به سلامت

مقابله با مسائل سلامتی مانند آسم، مسائل جنسی، سرطان، اختلالات خواب، فوبیا، زایمان، باروری و غیره می تواند سخت باشد. با این حال، اثرات درمانی هیپنوتیزم می تواند برای کاهش این مشکلات موثر باشد. بیایید به آمار هیپنوتیزم درمانی که برای کاهش/درمان این مسائل استفاده می شود نگاه کنیم.

کاهش علایم یا بهبود آسم با هیپنوتیزم

 

کاهش علایم یا بهبود آسم با هیپنوتیزم
هیپنوتیزم باعث کاهش علایم یا بهبود آسم می شود

 

  1. طی یک دوره شش ساله، 173 بیمار متوالی مبتلا به آسم با استفاده از خودهیپنوتیزم تحت درمان قرار گرفتند، 82 درصد یا بسیار بهبود یافته بودند یا بهبود کامل علائم را تجربه کردند.( منبع)

مسائل جنسی

  1. در مطالعه ای بر روی 189 نفر با مسائل روانشناختی مربوط به رابطه جنسی، ثابت شد که خود هیپنوتیزم همراه با شناخت درمانی مؤثرتر از شناخت درمانی به تنهایی است. وقتی خودهیپنوتیزم آموزش داده شد، تعداد جلسات مورد نیاز کمتر بود، احتمال عود کمتر بود و مراجعان رضایت بیشتری از نتیجه کلی داشتند.( منبع )
  2. پتانسیل قوی هیپنوتیزم برای مدیریت ناتوانی جنسی از دهه 1960 در ادبیات پزشکی ثبت شده است، و این ادعا توسط آزمایشات بالینی اخیر تأیید شده است، میزان موفقیت 88٪ با استفاده از هیپنوتیزم برای ناتوانی جنسی در تقریبا 3000 بیمار گزارش شده است. در آزمایشی دیگر با استفاده از هیپنوتیزم و طب سوزنی، 75 درصد موفقیت در درمان ناتوانی جنسی ثبت شد.( منبع )

 

با کمک هیپنوتیزم انزال زودرس را متوقف کنید
با کمک هیپنوتیزم انزال زودرس را درمان کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم غلبه بر انزال زودرس را دانلود نمایید.

 

درمان اختلالات خواب با هیپنوتیزم

  1. مطالعه ای که توسط الکینز و همکاران انجام شد. از اثربخشی هیپنوتیزم بالینی در بهبود کیفیت خواب بیماران سرطانی پشتیبانی می کند. در طول این مطالعه، 51 بیمار سرطان سینه (همگی زن) در پنج جلسه هفتگی هیپنوتیزم یا یک گروه کنترل لیست انتظار قرار گرفتند. نتیجه اصلی این مطالعه کاهش بروز گرگرفتگی بود. در پایان دوره درمان 5 هفته ای، بیماران سرطانی نه تنها اختلالات روزانه مربوط به گرگرفتگی کمتری را گزارش کردند، بلکه بهبود قابل توجهی در کیفیت خواب و همچنین علائم کمتری از اضطراب و افسردگی را گزارش کردند. این مطالعه نمونه‌ای از اینکه چگونه هیپنوتیزم ممکن است در درمان یک علامت هدف و بهبود کیفیت کلی زندگی بیمار مؤثر باشد، ارائه می‌کند.( منبع )

 

خواب آرام و راحت با هیپنوتیزم
خواب آرام و راحت را با هیپنوتیزم تجربه کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم خواب آرام را دانلود نمایید.

سرطان

  1. زنان مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک که هیپنوتیزم درمانی گروهی دریافت کردند، توانستند در مقایسه با گروه کنترل، تجربه درد خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در یک پیگیری 10 ساله از همین زنان، گروه درمان هیپنوتیزم دو برابر گروه کنترل بقا داشتند. هم بیماران سرطانی نوجوان و هم بزرگسالی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، علائم کمتری از حالت تهوع و استفراغ پیش‌بینی‌کننده به دنبال مداخلات هیپنوتیزمی دارند .
  2. نتایج یک مطالعه روی 200 بیمار مبتلا به سرطان پستان که تحت مداخله هیپنوتیزم قبل از جراحی برای بهبود عوارض جانبی پس از جراحی قرار گرفتند، نشان می‌دهد که برای کاهش حالت تهوع پس از جراحی، مداخلات هیپنوتیزمی بالینی باید به‌طور خاص طراحی شود که انتظارات و ناراحتی بیمار را هدف قرار دهد .

تسهیل زایمان و بارداری با هیپنوتیزم

  1. از اثرات درمانی هیپنوتیزم با موفقیت برای طولانی کردن بارداری و جلوگیری از زایمان زودرس استفاده شده است. در بریتانیا 55 درصد از زنانی که با هیپنوتیزم زایمان کردند، در مقایسه با 22 درصد از زنان در گروه های غیر هیپنوتیزم، نیازی به دارو برای تسکین درد نداشتند. در دو گزارش دیگر، 58 درصد از زنانی که از بی‌دردی هیپنوتیزمی استفاده می‌کردند، نیازی به دارو نداشتند. و پنج گزارش دیگر نقل می‌کنند که 60 تا 79 درصد از زنانی که از هیپنوتیزم استفاده می‌کنند نیازی به دارو ندارند.( منبع)
  2. هیپنوتیزم درمانی با کشف علل ریشه ای و کمک به ایجاد تغییرات مثبت در ضمیر ناخودآگاه در قالب نگرش ها و رفتارهای جدید، علاوه بر افزایش آرامش، در غلبه بر احساسات اضطراب و افسردگی بسیار موثر است . زنان مبتلا به افسردگی، زمانی که تحت درمان قرار گرفتند، 60 درصد آنها میزان بارداری قابل قبولی در طی شش ماه نشان دادند، در مقابل زمانی که افسردگی درمان نشد این مقدار 24 درصد بود. (Journal of American Medical Women’s Association, 1999, vol.54).( منبع)
  3. زنانی که به دنبال شکست اولین لقاح آزمایشگاهی (IVF) خود افسردگی را تجربه کردند ، نسبت به همتایان غیر افسرده خود در طول چرخه دوم IVF، میزان بارداری بسیار کمتری داشتند (مجله تحقیقات روان تنی، 1993، جلد 37). ( منبع )
  4. در مطالعه دیگری، افراد تحت هیپنوتیزم کاهش درد، زایمان های مرحله 1 کوتاه تر، داروی کمتر، نمره آپگار(تست سلامت نوزاد) بالاتر، زایمان های خودبه خودی بیشتری را نسبت به گروه دیگر گزارش کردند. برخی از گروه ها پس از تولد نمره افسردگی کمتری نسبت به سایر گروه ها داشتند. ( منبع)

 

تسهیل زایمان و بارداری با هیپنوتیزم
هیپنوتیزم شرایط بارداری و زایمان را تسهیل می کند

فواید درمانی هیپنوتیزم برای فوبیاها

  1. اضطراب امتحان دانش‌آموز: دانش‌آموزانی که خودهیپنوتیزم را آموزش ‌دیدند نسبت به گروه کنترل کاهش قابل‌توجهی در نمرات اضطراب نشان دادند (که در پیگیری ۶ ماهه حفظ شد).
  2. سخنرانی عمومی : گروهی که هیپنوتیزم دریافت کردند، نسبت به گروهی که درمان غیر هیپنوتیزمی داشتند، انتظار بیشتری برای تغییر داشتند و این تغییر حاصل شد.
  3. ترس از پرواز: 50 درصد بیمارانی که از پرواز می ترسیدند پس از درمان هیپنوتیزم بهبود یافته  یا درمان شدند .

 

با هیپنوتیزم بر ترس از سخنرانی در جمع غلبه کنید
با هیپنوتیزم بر ترس از سخنرانی در جمع غلبه کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم غلبه بر ترس از سخنرانی را دانلود نمایید.
با هیپنوتیزم اضطراب امتحان را رها کنید
با هیپنوتیزم از اضطراب امتحان راحت شوید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم رهایی از اضطراب امتحان را دانلود نمایید.

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر زگیل

  1. کودکان پیش از بلوغ تقریبا بدون استثنا به هیپنوتیزم پاسخ می دهند، اگرچه بزرگسالان گاهی اوقات این کار را نمی کنند. از نظر بالینی، بسیاری از بزرگسالانی که به هیپنوتیزم درمانی پاسخ نمی دهند، با تکنیک های هیپنوتیزم فردی (ترکیبی از هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی) بهبود می یابند. با استفاده از هیپنو آنالیز بر روی کسانی که به هیپنوتیزم درمانی پاسخ ندادند، 33 نفر از 41 بیمار متوالی (80%) به طور کامل درمان شدند. از خود هیپنوتیزم استفاده نشد.( منبع )
  2. گزارش جالبی از اثرات درمانی هیپنوتیزم برای درمان یک دختر 7 ساله که دارای 82 زگیل معمولی بود، وجود دارد. زگیل‌ها به مدت 12-18 ماه وجود داشتند و تحت هیچ یک از درمان‌های معمول پزشکی نبودند. تلقینات هیپنوتیزمی برای ناپدید شدن زگیل های صورت قبل از زگیل های بقیه بدن ارائه شد. پس از 2 هفته، 8 زگیل از 16 زگیل صورت از بین رفتند، بدون هیچ تغییر دیگری. پس از سه جلسه دو هفته‌ای دیگر، همه 82 زگیل از بین رفتند. طبق اطلاعات ما، این اولین مورد گزارش شده از برداشتن سیستماتیک زگیل در کودکان بود و محققان به این نتیجه رسیدند که بین مکانیسم های روانی و سیستم ایمنی رابطه نزدیکی وجود دارد .
  3.  مطالعات کنترل شده و منتشر شده در مورد استفاده از هیپنوتیزم برای درمان زگیل به استفاده از تلقین مستقیم در هیپنوتیزم (DSIH) با نرخ درمان 27٪ تا 55٪ محدود شده است. کودکان پیش از بلوغ تقریبا بدون استثنا به DSIH پاسخ می دهند، اما بزرگسالان اغلب این کار را نمی کنند .

فواید هیپنوتیزم برای باروری

  1.  یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه Soroka دریافتند که 28٪ از زنان در یک گروه 185 نفری که هیپنوتیزم شده بودند باردار شدند، در حالی که فقط 14٪ از زنانی که هیپنوتیزم نشده بودند باردار شدند. هیپنوتیزم درمانی برای آرام کردن انقباضات خود به خودی رحم استفاده شد که می تواند مرحله انتقال جنین در درمان IVF را مختل کند. دکتر لویتاس اظهار داشت که “انجام انتقال جنین تحت هیپنوتیزم ممکن است به طور قابل توجهی به افزایش میزان بارداری بالینی کمک کند” .
  2. در مطالعه دیگری، 55 درصد از زنان در حال زایمان که از هیپنوتیزم استفاده کردند، توانستند از اپیدورال (بی حسی نخاعی) اجتناب کنند، در مقابل 22 درصد از زنانی که هیپنوتیزم نکردند .

 

رهایی از اضطراب با هیپنوتیزم
رهایی از اضطراب با اثرات درمانی هیپنوتیزم. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم رهایی از اضطراب را دانلود نمایید.

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر اختلالات اضطرابی

  1. 20 کودک در گروه تحت درمان با اختلالات اضطرابی شامل 10 پسر و 10 دختر بودند که در محدوده سنی 7 تا 17 سال قرار داشتند. میانگین سنی این گروه 10.5 سال و میانه سنی آنها 11 سال بود. 70 درصد از کودکان این گروه جلسات هیپنوتیزم پیگیری داشتند. شش کودک (30%) قبلاً بدون ارزیابی اثربخشی والدین، از سایر متخصصان برای اختلالات اضطرابی مشاوره گرفته بودند (منبع).
  2. کاهش اضطراب: هیپنوتیزم درمانی به کاهش اضطراب و فشار خون کمک می کند. افراد یک مطالعه در سال 2006 که هیپنوتیزم درمانی دریافت کردند، گزارش دادند که اضطراب آنها به نصف کاهش یافته است، در حالی که آنهایی که هیپنوتیزم دریافت نکرده بودند، افزایش اضطراب را گزارش کردند .
  3. یک متاآنالیز در سال 2019 از هیپنوتیزم به عنوان درمانی برای اضطراب نشان داد که «شرکت‌کنندگانی که هیپنوتیزم دریافت کردند، نسبت به شرکت‌کنندگان شاهد، اضطراب را بیش از 79 درصد از کاهش دادند»، همچنین اشاره کرد که «هیپنوتیزم در کاهش اضطراب زمانی که با سایر مداخلات روان‌شناختی ترکیب می‌شود، مؤثرتر بود. ( منبع مطالعه اصلی)
  4. از 20 کودک مبتلا به اختلال اضطراب، 55 درصد نتایج بلندمدت خوب تا عالی داشتند، از 4 (خوب) تا 5 (عالی) در مقیاس 1 تا 5 امتیاز گرفتند. هفده کودک به دلیل شب ادراری تحت درمان قرار گرفتند و 59 درصد آنها رتبه های خوب/عالی برای نتایج بلند مدت داشتند. 16 کودک مبتلا به بی خوابی اثربخشی بلندمدت خوب/ عالی 37.5 درصد داشتند.( منبع )

 

با کمک هیپنوتیزم حملات پانیک یا هراس را متوقف کنید
با اثرات درمانی هیپنوتیزم حملات پانیک را متوقف کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم غلبه بر حملات پانیک را دانلود نمایید.

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر فشار خون 

  1. یک کارآزمایی هیپنوتیزم را با بیوفیدبک یا ترکیبی از هر دو مقایسه کرد. همه گروه ها کاهش معنی داری در فشار خون داشتند. با این حال، در پیگیری شش ماهه، تنها بیمارانی که هیپنوتیزم دریافت کرده بودند، کاهش فشار خون  را حفظ کردند.( منبع )

 

فشار خون بالا را با هیپنوتیزم کاهش دهید
فشار خون بالا را با هیپنوتیزم کاهش دهید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم کاهش فشار خون بالا را دانلود نمایید.

فواید هیپنوتیزم شناختی برای افسردگی 

  1. یک مطالعه تجربی: برای بررسی اثربخشی هیپنوتیزم شناختی (CH)، هیپنوتیزم همراه با رفتار درمانی شناختی (CBT)، بر افسردگی، 84 افسرده به طور تصادفی به 16 هفته درمان CH یا CBT به تنهایی تقسیم شدند. در پایان درمان، بیماران از هر دو گروه به طور قابل توجهی در مقایسه با نمرات پایه بهبود یافتند. با این حال، گروه CH تغییرات قابل توجهی بیشتری در پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه اضطراب بک و مقیاس ناامیدی بک ایجاد کرد. محاسبات اندازه اثر نشان داد که گروه CH به ترتیب 6%، 5% و 8% کاهش بیشتری در افسردگی، اضطراب و ناامیدی نسبت به گروه CBT ایجاد کرد. اندازه اثر در پیگیری های 6 ماهه و 12 ماهه حفظ شد. این مطالعه نشان دهنده اولین مقایسه کنترل شده هیپنوتیزم درمانی با یک روان درمانی تثبیت شده برای افسردگی است که معیارهای APA را برای درمان «احتمالاً مؤثر» برای افسردگی برآورده می کند. ( منبع)

 

غلبه بر نگرانی با هیپنوتیزم
با اثرات درمانی هیپنوتیزم بر نگرانی غلبه کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم غلبه بر نگرانی را دانلود نمایید.

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش حالت تهوع

  1. گزارش شده است که 70 تا 80 درصد از بیماران سرطانی که شیمی درمانی دریافت می کنند، تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. هیپنوتیزم بالینی برای تسکین تهوع و استفراغ ثانویه پس از شیمی درمانی مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک مطالعه تصادفی در مورد اثربخشی هیپنوتیزم در کاهش تهوع و استفراغ در کودکان تحت شیمی درمانی، محققان دریافتند کودکان شرکت کننده در هیپنوتیزم در مقایسه با گروه کنترلی که هیپنوتیزم نشده بودند، تهوع و استفراغ پیش بینی کمتر و استفراغ کلی کمتری داشتند .
  2. در یک مطالعه، اثربخشی یک جلسه هیپنوتیزم 15 دقیقه ای قبل از عمل جراحی در مقابل یک جلسه گوش دادن همدلانه در یک کارآزمایی بالینی با 200 بیمار سرطان سینه مورد آزمایش قرار گرفت. در نتیجه، تیم تحقیقاتی گزارش داد که بیمارانی که هیپنوتیزم دریافت کردند، درد، حالت تهوع، خستگی و ناراحتی کمتر پس از جراحی را گزارش کردند. این مطالعه همچنین نشان داد که بیمارستان 772 دلار به ازای هر بیمار در گروه هیپنوتیزم صرفه جویی می کند، عمدتاً به دلیل کاهش زمان جراحی.( منبع)

فواید هیپنوتیزم در جراحی های کمکی

  1. مطالعه ای که در سال 1999 انجام شد نشان داد که هیپنوتیزم همراه با آرامبخش می تواند زمان بهبودی را کوتاه کرده و بهبود بخشد. یک مطالعه در سال 2007 ثابت کرد که هیپنوتراپی قبل از جراحی می تواند اثربخشی آرامبخش را در طول عمل بهبود بخشد و درد، تهوع و ناراحتی پس از عمل را محدود کند.( منبع )

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر کاهش درد

  1. متاآنالیزهای مختلف در اوایل دهه 2000 نشان داد که هیپنوتیزم باعث تسکین متوسط ​​تا زیاد درد می شود. تأثیر آن چنان عمیق است که گاهی هیپنوتیزم از سایر روش های تسکین درد سودمندتر است.( منبع)

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر سوختگی 

  1. در گزارشی در سال 2007 در روانشناسی توانبخشی (جلد 52، شماره 3)، دکتر شلی ویچمن آسکی، دکتر دیوید آر. پترسون، و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن دریافتند که هیپنوتیزم قبل از دبریدمان (برداشتن بقایای) زخم به طور قابل توجهی باعث کاهش درد گزارش شده توسط بیماران در یک پرسشنامه رتبه بندی درد. ( منبع )

 

اعتماد به نفس قدرتمند با هیپنوتیزم
با اثرات درمانی هیپنوتیزم اعتماد به نفس تزلزل ناپذیر کسب کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم اعتماد به نفس را دانلود نمایید.

 

افزایش عزت نفس و آرامش. کاهش تکانشگری و عصبانیت با هیپنوتیزم

  1. در یک مطالعه تحقیقاتی بر روی خود هیپنوتیزمی برای آموزش پیشگیری از عود با مصرف کنندگان مزمن مواد مخدر/الکل. شرکت‌کنندگان 261 کهنه سرباز بودند که در برنامه‌های درمان توانبخشی خانگی سوء مصرف مواد (SARRTPs) بستری شدند.
  2. افرادی که از خود هیپنوتیزم مکرر «حداقل 3 تا 5 بار در هفته» در پیگیری 7 هفته ای استفاده کردند، بالاترین سطح عزت نفس و آرامش و کمترین خشم/تکانشگری را در مقایسه با گروه های تمرین حداقل و کنترل گزارش کردند. ( منبع )

با هیپنوتیزم عزت نفس خود را تقویت کنید
با هیپنوتیزم عزت نفس خود را تقویت کنید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم تقویت عزت نفس را دانلود نمایید.

فصل پنجم

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر مسائل رفتاری

هیپنوتیزم درمانی همچنین برای مقابله با PTSD، سردرد، میگرن و غیره استفاده می شود.

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر اختلال استرس پس از سانحه(PTSD)
هیپنوتیزم بر اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) اثرات درمانی قابل ملاحظه ای دارد

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر اختلال استرس پس از سانحه(PTSD)

  1. مطالعه‌ای در سال 2011 به بررسی اثرات درمانی هیپنوتیزم بر روی کودکان مبتلا به PTSD پس از حملات تروریستی در بالی در سال 2002 پرداخت. نتایج آماری معنی‌دار نشان داد که کودکانی که تحت درمان هیپنوتیزم قرار گرفتند، پس از یک سال نرخ بهبودی 77 درصدی علائم PTSD را گزارش کردند. این مطالعه به این نتیجه رسید که هیپنوتیزم درمانی موثر و راحت برای PTSD و سایر رویدادهای فاجعه بار تهدید کننده زندگی است .
  2. گزارشی در سال 2001 به تشریح درمان موفقیت آمیز یک کهنه سرباز بریتانیایی که علائم شدید PTSD را برای بیش از 40 سال تجربه کرده بود، پرداخت. پس از دریافت درمان هیپنوتیزم، گزارش شد که این مرد تقریباً بدون علائم بود و توانست ارتباط عادی با خانواده و دوستان خود را آغاز کند.( منبع )
  3. متداول‌ترین مطالعه مقایسه‌ای اثربخشی هیپنوتیزم درمانی – که اغلب در وب‌سایت‌های هیپنوتراپیست‌ها یافت می‌شود – مربوط به سال 1970 است. در حالی که مطمئناً تاریخ‌گذاری شده است، داده‌ها چشمگیر هستند. از این رو محبوبیت آن ادامه دارد. این مطالعه اثربخشی روان درمانی، رفتار درمانی و هیپنوتیزم درمانی را با بررسی میزان بهبودی بیماران با استفاده از رویکردهای مختلف مقایسه کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید:

میانگین نرخ بهبودی مورد انتظار
روان درمانی: 38% بهبودی پس از 600 جلسه
رفتار درمانی (ولپیان): 72% بهبودی پس از 22 جلسه
هیپنوتیزم درمانی: 93% بهبودی پس از 6 جلسه ( منابع)

  1. در این مقاله مروری، دکتر باریوس اشاره کرد که میانگین موفقیت هیپنوتیزم درمانی پس از میانگین 6 جلسه 93 درصد بود. این با 38 درصد میزان موفقیت پس از میانگین 600 جلسه برای روانکاوی و 72 درصد پس از 22 جلسه برای رفتار درمانی مقایسه شد.
  2. دکتر آلفرد باریوس پس از بررسی بیش از 2000 مقاله در مجلات، به نرخ های بهبودی زیر دست یافت:

 

نوع درماننرخ های بازیابیتعداد جلسات
هیپنوتیزم درمانی  93%6
رفتار درمانی72%22
روانکاوی38%600

منبع )

عوامل زمینه

  1. مطالعه ای با 505 کودک بین 3 تا 20 سال نشان داد که مشارکت والدین با مسائل مربوط به سلامتی کودک (درد حاد، اضطراب، درد مزمن، چاقی، اختلالات عادت، آسم، شب ادراری و انکوپرزیس) مرتبط است. زیرا با مشارکت والدین احساس خودمختاری لازم در کودک برای رسیدن به تسلط بر خود از طریق هیپنوتیزم درمانی کاهش می یابد .

 

با هیپنوتیزم درد میگرن را تسکین دهید
با اثرات درمانی هیپنوتیزم درد میگرن را تسکین دهید. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم رهایی از میگرن را دانلود نمایید.

 

اثرات درمانی هیپنوتیزم بر سردرد و میگرن

  1. گروه ارزیابی 12 نفره موسسه ملی فناوری سلامت در مورد ادغام رویکردهای رفتاری و آرامش بخشی در درمان درد مزمن و بی خوابی (1996) نتایج مطالعات در مورد اثر هیپنوتیزم بر درد سرطان را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که شواهد تحقیقاتی قوی هستند و شواهد دیگر پیشنهاد می کنند که هیپنوتیزم ممکن است برای برخی از دردهای مزمن، از جمله سردردهای تنشی موثر باشد.( منبع)
  2. بیماران تحت درمان با هیپنوتیزم کاهش قابل توجهی در شدت و تعداد حملات سردرد میگرن در مقایسه با گروه کنترل تحت درمان با داروهای سنتی داشتند. در پیگیری 1 ساله، تعداد بیماران گروه هیپنوتیزم که بیش از 3 ماه سردرد نداشتند، به طور قابل توجهی بیشتر بود.( منبع)

 

شفا و توازن چاکراها با هیپنوتیزم پیشرفته
شفا و توازن چاکراها با هیپنوتیزم پیشرفته. هم اکنون بر روی تصویر کلیک کنید و هیپنوتیزم شفا و توازن چاکراها را دانلود نمایید.

درمان شناختی رفتاری 

  1. محققان 18 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که درمان شناختی رفتاری (CBT) مانند آموزش آرامش، تصویرسازی هدایت شده، نظارت بر خود، یا تعیین هدف را با همان درمان تکمیل شده با هیپنوتیزم مقایسه کردند. کسانی که هیپنوتیزم را دریافت کردند، 90 درصد بیش از کسانی که هیپنوتیزم را دریافت نکردند، وزن کم کردند و دو سال پس از پایان درمان، کاهش وزن خود را حفظ کردند.( منبع)
  2. نتایج یک مطالعه منتشر شده در شماره مه 2021 مجله اختلالات عاطفی نشان داد که هیپنوتیزم درمانی برای درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​کمتر از CBT نیست. نتایج نشان داد که در جایی که CBT منجر به کاهش 38.5٪ در شدت علائم شد، هیپنوتیزم درمانی منجر به کاهش 44.6٪ شد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *